Nog 3 weken, 5 dagen, wat uren en veel minuten - Reisverslag uit Turnhout, België van Lotte & Louise - WaarBenJij.nu Nog 3 weken, 5 dagen, wat uren en veel minuten - Reisverslag uit Turnhout, België van Lotte & Louise - WaarBenJij.nu

Nog 3 weken, 5 dagen, wat uren en veel minuten

Door: Lotte & Louise

Blijf op de hoogte en volg Lotte & Louise

10 Februari 2014 | België, Turnhout

Zuid-Afrika. Een land dat magisch in onze oren klinkt. Een land dat ons hopelijk heel veel ervaring, baby’s, avontuur en de ‘Big Five’ gaat bieden. Een land van uitersten. Een land die wij met onze vrolijkheid mogen omarmen en gaan leren kennen. We kunnen niet anders zeggen dan dat het nu wel heel erg begint te kriebelen, maar tegelijkertijd is het ook wel ontzettend spannend. Vergelijk het met aan iemand vertellen dat je een crush op diegene hebt: naarmate je diegene beter leert kennen is het leuk, op het moment dat je hem wilt vertellen dat je over hem droomt en hem niet meer uit je hoofd kunt zetten, wordt de spanning te hoog en heb je de neiging te moeten kotsen.

In het kader van ‘voorbereidingen treffen’ zijn angstaanjagende vaccinaties, en daarmee de minuscule bacteriën die ons moeten gaan beschermen, al in ons gejast. Vliegtickets zijn geboekt, met grote dank aan het ingenieuze skype. Nog grotere dank aan de callcenterman die ons, als een ware ridder op het witte paard, op de gigantische korting van 20 euro wees. Confronterend: Hollands bloed zit dus daadwerkelijk in ons lichaam. Met gepaste trots (dat we die 20 euro nu aan lange rokken kunnen besteden) mogen we zeggen dat we op 7 maart toch echt Nederlandse bodem zullen verlaten, waarna onze voeten niet eerder dan 8 maart op een stoffige bodem in Zuid-Afrika het aardoppervlak weer zullen raken.

Ondertussen vallen malariatabletten op de deurmat en kunnen we al (!) 2 woorden Zulu. Over de taakverdeling wie onze grote vrienden (lees: spinnen, kakkerlakken en ander vies grut) gaat vermoorden, zijn we nog niet helemaal uit. Alhoewel, bij het horen dat Louise een spin gerust in het hoekje van de kamer zou laten zitten, blèrde Lotte heldhaftig dat dat beest er toch echt aan gaat: dood. Morsdood. De taakverdeling is dus duidelijk, tot groot genoegen van Louise.
Daarbij komt dat Lotte helemaal in haar nopjes is dat ze een extra koffer mag boeken naar het land dat tijdelijk ons thuis wordt. Tot nog groter genoegen van Louise zal deze koffer gevuld zijn met een boel babykleertjes, en niet met 23 kilo aan kleren van Lotte zelf (Louise: ‘Ghehehehe’).
Verder kunnen we niet wachten om de, wat we uit betrouwbare bron hebben vernomen, old school wasmachine en de interessante wijze van internet te gaan gebruiken.

Voordat onze ‘Suid Afrikaanse droom’ uitkomt, zullen we de komende weekjes present zijn in de laatste colleges en al onze aandacht vestigen op wat er wordt vermeld tijdens deze momenten (‘Oehhh, Lotte, nog maar 3 weken en 4 dagen!’ ‘Louise, moeten we dit en dit nog regelen?’)
Het is dus heus: ons gaan na Suid Afrika! (En nu maar hopen dat google translate ons net zo goed door het Zula gaat slepen als door het Afrikaans).

Aangezien het internetgebruik een enorme gebruiksaanwijzing kent (mokken, bepaalde struiken en slecht bereik) hopen we jullie in ieder geval op deze manier op de hoogte te kunnen houden van al onze avonturen, fantastische bevallingen en nog fantastischer moorden door Lotte.

Lieve groetjes Lotte & Louise

• 10 Februari 2014 - 15:45

Cindy:

Heel veel plezier dames.........ontdek en zie wat voor moois deze reis jullie zal geven......ik ga jullie verslag zeker volgen.

Groetjes Cindy

• 10 Februari 2014 - 16:13

Demi:

Ik ben zeer benieuwd naar jullie verhalen! Geniet nog maar even van het ouwe vertrouwde hier!
    Liefs, Demi

• 10 Februari 2014 - 17:14

Manon:

Hihi, heerlijk verhaal:) Ik kan niet wachten op de volgende mooie reisverslagen!:) Succes met de laatste voorbereidingen.

Xx Manon

• 10 Februari 2014 - 18:00

Martine:

Inderdaad Manon! Dit verhaal belooft wat, de verwachtingen zijn hoog gespannen op jullie kwaliteiten van schrijven, waardoor alle fantastische bevallingen bijna werkelijkheid zijn ;)
    Heel veel succes met de laatste loodjes (in te pakken) en veel plezier!!

Liefs Martine

• 10 Februari 2014 - 18:46

Nicole:

Aangemeld voor de maillinglijst. Ik ben benieuwd naar de verhalen en foto's. Ik wens jullie een geweldige reis!